جستجو در وبلاگ:

کلیدواژه ها
مطالب مرتبط
نحوه تشخیص درگاه پرداخت تقلبی یا فیک
نحوه تشخیص درگاه پرداخت تقلبی یا فیک

امروزه استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در ایران و جهان...

10 ماه پیش
درگاه پرداخت واسط چیست؟ | مزایا و ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی واسط
درگاه پرداخت واسط چیست؟ | مزایا و ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی واسط

امروزه با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در بین افراد...

10 ماه پیش
آیا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟
آیا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟

اگر شما نیز یک فروشگاه اینترنتی دارید، می‌دانید که...

10 ماه پیش

درگاه پرداخت مستقیم چیست؟ | ویژگی‌های درگاه پرداخت مستقیم

درگاه پرداخت مستقیم چیست؟ | ویژگی‌های درگاه پرداخت مستقیم

اگر شما در ایران دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید، نیاز دارید تا حتما، یک درگاه پرداخت اینترنتی را برای فروشگاه خود تهیه کنید. در اینجا، دو نوع درگاه پرداخت اینترنتی اصلی در اختیار شما قرار می‌گیرد. درگاه پرداخت اینترنتی واسط و درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم!

برای استفاده بهینه از درگاه پرداخت آنلاین، نیاز دارید تا انواع آن‌ها را به خوبی بشناسید و بتوانید بین آن‌ها با توجه به نیاز خود، یکی را انتخاب کنید. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مفهوم درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم چیست؟

به‌طور کلی، درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، نوعی درگاه پرداخت است که توسط بانک‌ها و تحت نظارت مستقیم بانک‌ها به شما ارائه می‌شوند. به عبارت دیگر، وقتی که شما یک درگاه پرداخت مستقیم را دریافت می‌کنید، "آن درگاهِ پرداخت با نامِ خودِ بانک به شما ارائه و مشتریان در فروشگاه اینترنتی خود نیز آن درگاه پرداخت را با نامِ بانک‌ِ ارائه‌دهنده مشاهده خواهند کرد.

توجه داشته باشید که برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم نیاز به صرف زمان بیشتر و اخذ مجوزهای زیادی دارد که در بخش بعدی به جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت.

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم 

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم دارای مزایای زیادی برای فروشگاه اینترنتی شما است که با دریافت آن می‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید. در این بخش به برخی از اصلی‌ترین مزایای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم برای فروشگاه اینترنتی شما خواهیم پرداخت. 

کسب اعتبار و اعتماد 

به‌طور کلی، با دریافت درگاه پرداخت آنلاین مستقیم، ممکن است مشتریان اعتماد بیشتری نسبت به شما داشته باشند و تمایل خریدِ آن‌ها از شما بیشتر شود. البته تاثیر این موضوع چندان زیاد نیست؛ اما پیشنهاد می‌شود تا اگر ابعاد کسب‌وکار شما نسبتا بزرگ است، برای حفظ اعتبار خود و اعتماد مشتریان از درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم استفاده کنید. 

واریز آنی 

باید گفت با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، پرداختی‌های مشتریان به‌صورت آنی به حساب شما واریز می‌شوند. این در حالی است که هنگام استفاده از درگاه پرداخت واسط، ممکن است مبالغ طی یک تا دو روزِ کاری به حساب شما واریز شوند. 

البته تمامی درگاه‌های پرداخت واسط این‌گونه نیستند و شما می‌توانید با استفاده از درگاه پرداخت پیامکی پول‌پل و صدور فاکتور آنلاین با استفاده از آن برای مشتری، از امکان واریز آنیِ مبلغ به حساب خود بهره‌مند شوید.

معایب درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم

استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم می‌تواند معایبی نیز برای شما به همراه داشته باشد و شما نمی‌توانید هیچ نوع درگاه پرداختی را پیدا کنید که کاملا بی‌نقص باشد. در این بخش به بررسی برخی از اصلی‌ترین معایب درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم خواهیم پرداخت. 

زمان طولانی برای دریافت 

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم نیاز دارید تا حداقل یک ماه زمان صرف کنید و به‌صورت حضوری به مکان‌هایی که برای دریافت این نوع درگاه پرداخت نیاز است مراجعه کنید. این در حالی است که شما برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط مانند درگاه پرداخت پیامکی پول‌پل، تنها نیاز به یک احراز هویت آنلاین دارید که در عرض 1 الی چند روز انجام می‌شود.

نیاز به ارائه اجاره‌نامه 

ممکن است شما تنها یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و مکانی را برای اداره و مدیریت این فروشگاه اینترنتی نداشته باشید. در این صورت نمی‌تواند درگاه پرداخت مستقیم را دریافت کنید و برای دریافت این نوع درگاه پرداخت حتما نیاز دارید تا اجاره‌نامه محل فعالیت را ارائه دهید. 

از درگاه پرداخت واسط استفاده کنیم یا مستقیم؟

پاسخ به این سوال بستگی به ابعاد کسب‌وکار شما دارد. به‌طور کلی، اگر کسب‌وکار اینترنتی شما ابعاد کوچک یا متوسطی دارد و محلی برای فعالیت در این فروشگاه اینترنتی اجاره نکرده‌اید، بهتر است تا از درگاه پرداخت واسط برای کسب‌وکار خود استفاده کنید. 

اما اگر کسب‌وکار شما دارای ابعاد بزرگی است، ترافیک سایت شما بالا است و پرسنل زیادی دارید، پیشنهاد می‌شود تا برای مدیریت مالی بهتر از درگاه پرداخت مستقیم استفاده کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره درگاه پرداخت واسط می‌توانید مطلب زیر را مشاهده کنید:

درگاه پرداخت اینترنتی واسط چیست؟

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی با پول‌پل 

خبر خوب این است که پول ‌پل به شما خدمات مالی متعددی اعم‌ از درگاه پرداخت پیامکی و درگاه پرداخت QR ارائه می‌کند و شما می‌توانید. شما می‌توانید درگاه پرداخت پیامکی و درگاه پرداخت QR را از پول‌پل در زمان بسیار کمی دریافت کرده و از آن برای فروشگاه خود استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید علاوه بر درگاه پرداخت، از خدمات صدور فاکتور آنلاین پول‌پل نیز استفاده کرده و فرایند دریافت و پرداخت در کسب‌وکار خود را متحول کنید.  

موارد زیر برخی از اصلی‌ترین مزایا و ویژگی‌های درگاه پرداخت QR و درگاه پرداخت پیامکی پول‌پل هستند:

بدون نیاز به داشتن دستگاه پوز 

با استفاده از درگاه پرداخت پیامکیِ پول‌پل، به داشتن دستگاه پوز و دردسرهای دریافت آن نیازی ندارید و می‌توانید به راحتی، فاکتور خرید را برای مشتری از طریق پیامک ارسال کرده تا با استفاده از لینکِ موجود در پیامک، پرداخت انجام شود. 

بدون نیاز به اینترنت 

با استفاده از درگاه پرداخت QR و درگاه پرداخت پیامکی پول‌پل، می‌توانید بدون نیاز به اینترنت و تنها از طریق پیامک یا QRcode، راه پرداخت را در اختیار مشتری قرار دهید. 

همچنین برای استفاده از این خدمات می‌توانید روی لینک‌های زیر کلیک کرده یا به صفحه اصلی سایت پول‌پل مراجعه کنید: