جستجو در وبلاگ:

کلیدواژه ها
مطالب مرتبط
درگاه پرداخت مستقیم چیست؟ | ویژگی‌های درگاه پرداخت مستقیم
درگاه پرداخت مستقیم چیست؟ | ویژگی‌های درگاه پرداخت مستقیم

اگر شما در ایران دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید، نیاز دارید تا حتما، یک درگاه پ...

10 ماه پیش
درگاه پرداخت واسط چیست؟ | مزایا و ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی واسط
درگاه پرداخت واسط چیست؟ | مزایا و ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی واسط

امروزه با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در بین افراد...

10 ماه پیش
آیا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟
آیا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟

اگر شما نیز یک فروشگاه اینترنتی دارید، می‌دانید که...

10 ماه پیش

نحوه تشخیص درگاه پرداخت تقلبی یا فیک

نحوه تشخیص درگاه پرداخت تقلبی یا فیک

امروزه استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در ایران و جهان روز به روز در حال افزایش است و افراد زیادی برای خرید، فروش و انتقالات مالی خود از درگاه‌های پرداخت اینترنتی استفاده می‌کنند. به همین دلیل، این موضوع راه را برای کلاهبرداران باز کرده است و بسیاری از افراد سودجو برای دسترسی به حساب‌های افراد، اقدام به ساخت درگاه‌های پرداخت اینترنتی تقلبی کرده‌اند. در اینجا است که دانستنِ نحوه تشخیص درگاه پرداخت تقلبی یا فیک برای ما اهمیت پیدا می‌کند. 

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روش و نشانه‌هایی بپردازیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، درگاه پرداخت اینترنتی تقلبی را تشخیص دهید. در ادامه با ما همراه باشید. 

درگاه پرداخت اینترنتی تقلبی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی سرویسی است که به کسب‌وکارها و فروشندگان امکان می‌دهد تا پرداخت‌های آنلاین را از مشتریان خود دریافت کنند. این درگاه‌ها ارتباطی مستقیم بین فروشنده، مشتری و بانک را برقرار می‌کنند و تضمین می‌کنند که پول به صورت امن و بدون مشکل انتقال می‌یابد.

به عبارت دیگر، مشتریانِ یک فروشگاه می‌توانند هزینه خود را به واسطه یک درگاه پرداخت اینترنتی انتقال دهند تا پول به حساب فروشنده واریز گردد. 

برای درک بهتر مفهوم درگاه پرداخت اینترنتی، این مقاله را مطالعه کنید:

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت تقلبی چیست؟

درگاه‌های پرداخت تقلبی، شکلی مانند درگاه‌های پرداخت اینترنتی مستقیم دارند و طوری طراحی شده‌اند که کاملا شبیه به نسخه‌های اصلی درگاه پرداخت به نظر برسند. شما با ورود به یک درگاه پرداخت تقلبی و وارد کردنِ اطلاعات کارت بانکی‌تان، آن را در اختیار کلاهبرداران می‌گذارید و به احتمال زیاد آن حساب خالی خواهد شد. به همین دلیل است که قبل از استفاده از هر درگاه پرداختی، ابتدا باید نشانه‌های معتبربودنِ آن را بررسی کنید. 

خطرات درگاه‌های پرداخت اینترنتی تقلبی

باید گفت علاوه بر خالی کردنِ حساب شما، درگاه پرداخت اینترنتی فیک خطرات دیگری نیز دارد. درگاه‌های پرداخت اینترنتی تقلبی با استفاده از تکنیک‌های فریبنده، کاربران را متقاعد می‌کنند تا اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد کنند. این درگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های مخرب ویروسی را در کامپیوتر کاربر نصب کنند و از اطلاعات مالی آنان سوء استفاده کنند.

روش‌های تشخیص درگاه‌های پرداخت اینترنتی تقلبی

نشانه‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید برای تشخیص یک درگاه پرداخت تقلبی، از آن‌ها استفاده کرده و این کار را به خوبی انجام دهید. در این بخش به برخی از اصلی‌ترینِ این نشانه‌ها اشاره خواهیم کرد. 

آدرس وب‌سایت غیرعادی و نامشخص

در ابتدای استفاده از یک درگاه پرداخت اینترنتی، آدرس آن که در مرورگر شما موجود است تا بررسی کنید و آن را با آدرس اصلی بانک یا شرکت ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی مطابقت دهید. درگاه‌های پرداخت اینترنتی تقلبی در آدرس خود دارای المان‌های عجیب هستند و با بررسی این موضوع می‌تواند به خوبی یک درگاه پرداخت فیک را تشخیص دهید. 

ناپدید شدن یا عدم وجود اطلاعات تماس و آدرس فیزیکی درگاه پرداخت

اگر دیدید که یک درگاه پرداخت اینترنتی اطلاعات تماسی و راه‌های دسترسی ندارد و هرچه نام آن را جستجو می‌کنید، چیزی یافت نمی‌شود، به احتمال زیاد آن درگاه پرداخت اینترنتی تقلبی است. 

جستجوی اطلاعات درگاه پرداخت

می‌توانید اطلاعات مربوط به درگاه پرداخت را در اینترنت جستجو کنید تا مطمئن شوید که درگاه مورد استفاده از منابع قابل اعتمادی تامین شده است. اطلاعات مربوط به تجربه کاربران و نظرات آن‌ها نیز می‌تواند مفید باشد.

اطمینان از امنیت انتقال اطلاعات

درگاه‌های پرداخت امن باید از رمزنگاری مناسب استفاده کنند تا اطلاعات مالی کاربران به صورت امن انتقال یابد. می‌توانید به بررسی نشانه‌های امنیتی مانند HTTPS در آدرس وب‌سایت و وجود نشان SSL بپردازید.

مطالب مرتبط: دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بدون احراز هویت

نکات مهم در استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی

هنگام استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی، باید رعایت موارد زیر را در نظر داشته باشید:

اطمینان حاصل کنید که درگاه پرداخت از یک شرکت قابل اعتماد و به‌روز استفاده می‌کند.

از رمزنگاری اطلاعات در هنگام انتقال اطمینان حاصل کنید.

از نشانه‌های امنیتی همچون HTTPS و نشان SSL مطمئن شوید.

همواره از نسخه‌های به‌روز نرم‌افزارها و مرورگرهای خود استفاده کنید.

هرگز اطلاعات مالی حساس خود را در درگاه‌های پرداخت اینترنتی غیرمعتبر وارد نکنید.

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی با پول‌پل 

خبر خوب این است که پول ‌پل به شما خدمات مالی متعددی اعم‌ از درگاه پرداخت پیامکی و درگاه پرداخت QR ارائه می‌کند و شما می‌توانید. شما می‌توانید درگاه پرداخت پیامکی و درگاه پرداخت QR را از پول‌پل در زمان بسیار کمی دریافت کرده و از آن برای فروشگاه خود استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید علاوه بر درگاه پرداخت، از خدمات صدور فاکتور آنلاین پول‌پل نیز استفاده کرده و فرایند دریافت و پرداخت در کسب‌وکار خود را متحول کنید.  

موارد زیر برخی از اصلی‌ترین مزایا و ویژگی‌های درگاه پرداخت QR و درگاه پرداخت پیامکی پول‌پل هستند:

بدون نیاز به داشتن دستگاه پوز 

با استفاده از درگاه پرداخت پیامکیِ پول‌پل، به داشتن دستگاه پوز و دردسرهای دریافت آن نیازی ندارید و می‌توانید به راحتی، فاکتور خرید را برای مشتری از طریق پیامک ارسال کرده تا با استفاده از لینکِ موجود در پیامک، پرداخت انجام شود. 

بدون نیاز به اینترنت

با استفاده از درگاه پرداخت QR و درگاه پرداخت پیامکی پول‌پل، می‌توانید بدون نیاز به اینترنت و تنها از طریق پیامک یا QRcode، راه پرداخت را در اختیار مشتری قرار دهید. 

همچنین برای استفاده از این خدمات می‌توانید روی لینک‌های زیر کلیک کرده یا به صفحه اصلی سایت پول‌پل مراجعه کنید:

درگاه پرداخت پیامکی 

درگاه پرداخت QR

صدور فاکتور آنلاین

سخن آخر

در این مقاله به روش‌های تشخیص درگاه پرداخت اینترنتی تقلبی پرداختیم. امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند تا به درستی درگاه‌های پرداخت اینترنتی را تشخیص داده و از آن‌ها پرهیز کنید. با رعایت نکات امنیتی و استفاده از منابع قابل اعتماد، می‌توانید خریدهای آنلاین خود را به صورت امن و بدون مشکل انجام دهید.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی، این مقاله را از دست ندهید:

آشنایی با انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی