جستجو در وبلاگ:

مطالب مرتبط
هوشمندسازی ساختمان چیست؟ | مراحل هوشمندسازی ساختمان
هوشمندسازی ساختمان چیست؟ | مراحل هوشمندسازی ساختمان

با پیشرفت فناوری‌ها و رشد روزافزون شهرنشینی، نیاز ...

9 ماه پیش
قوانین مربوط به پشت بام آپارتمان
قوانین مربوط به پشت بام آپارتمان

پشت بام ساختمان، جزء مشاعات آن محسوب می‌شود و تقری...

9 ماه پیش
نئو بانک چیست  و چه کاربردهایی دارد؟
نئو بانک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در دنیای پیشرفته‌ی امروز، فناوری‌های جدید و ن...

10 ماه پیش
بانکداری الکترونیکی چیست؟ | انواع بانکداری الکترونیکی
بانکداری الکترونیکی چیست؟ | انواع بانکداری الکترونیکی

در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به طرز چشم‌گیری به تغ...

10 ماه پیش
نحوه تشخیص درگاه پرداخت تقلبی یا فیک
نحوه تشخیص درگاه پرداخت تقلبی یا فیک

امروزه استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در ایران و جهان...

10 ماه پیش

فاکتور الکترونیکی چیست؟ | صدور فاکتور الکترونیکی

فاکتور الکترونیکی چیست؟ | صدور فاکتور الکترونیکی

فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال توسعه و پیشرفت روزافزون است و به طور مستمر برای ایجاد راه‌حل‌های نوین و بهبود فرآیندهای مختلف به کار می‌رود. یکی از این فرآیندها فاکتور الکترونیکی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

فاکتور الکترونیکی چیست؟

فاکتور الکترونیکی نوعی از فاکتور است که به صورت الکترونیکی ایجاد و ارسال می‌شود. این فاکتورها به جای فاکتورهای متداول کاغذی استفاده می‌شوند و توسط سیستم‌های رایانه‌ای تولید می‌شوند. هدف اصلی استفاده از فاکتورهای الکترونیکی افزایش کارایی و سرعت در فرآیند مدیریت و پیگیری مالیاتی و مالی شرکت‌ها و سازمان‌ها است.

لازم به ذکر است که فاکتور الکترونیکی می‌تواند در قالب پیامک نیز ارسال شود و یکی از بهترین نوعِ فاکتور الکترونیکی نیز همین است. توجه داشته باشید که درگاه پرداخت پیامکی و فاکتور الکترونیکی با استفاده از پیامک نیز توسط پول‌پل به شما ارائه می‌شود.

مزایای استفاده از فاکتور الکترونیکی

استفاده از فاکتور الکترونیکی دارای مزایای  فراوانی برای شما دارد که در این قسمت به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت.

کاهش هزینه و زمان

استفاده از فاکتور الکترونیکی باعث کاهش هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای چاپ و ارسال فاکتورهای کاغذی می‌شود.

حفظ محیط زیست

از آنجا که فاکتورهای الکترونیکی بدون نیاز به چاپ و کاغذ هستند، منجر به حفظ محیط زیست و کاهش استفاده از منابع طبیعی می‌شود.

دسترسی و مدیریت آسان

با استفاده از فاکتورهای الکترونیکی، اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها و خریدهای قبلی به راحتی در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین، بر خلافِ دریافت و پرداخت نقدی یا کارت به کارت، اگر شما برای مشتریان خود فاکتور الکترونیکی صادر کنید، می‌توانید به‌راحتی در پنلِ خود حساب‌ها را مدیریت کنید و همچنین دیگر امکان کلاهبرداری‌هایی مانند ارائه رسیدِ پرداختِ تقلبی وجود ندارد. 

معایب استفاده از فاکتور الکترونیکی 

به‌طور کلی، نمی‌توان معایبی را برای فاکتور الکترونیکی مشخص کرد؛ اما ممکن است افراد با توجه به شرایط خود، مشکلاتی در استفاده از فاکتور الکترونیکی داشته باشند که در این بخش نیز، منظور ما از فاکتور الکترونیکی همین است. 

اعتماد

برخی از افراد هنوز به استفاده از فاکتورهای الکترونیکی اعتماد کافی ندارند و ترجیح می‌دهند از فاکتورهای کاغذی استفاده کنند.

بستر فنی

برای استفاده از فاکتورهای الکترونیکی، نیاز به بستر فنی و سیستم‌های رایانه‌ای مناسب است که برخی از کسب و کارها ممکن است به دلیل محدودیت‌های فنی نتوانند آن را پیاده‌سازی کنند.

قوانین و مقررات

استفاده از فاکتورهای الکترونیکی نیازمند رعایت قوانین و مقررات مربوطه است که برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها ممکن است به دلیل پیچیدگی مقررات حوزه مالیاتی و مالی نتوانند آن را پیاده‌سازی کنند.

چگونگی استفاده از فاکتور الکترونیکی

توجه داشته باشید که استفاده و صدور فاکتور الکترونیکی برای مشتریان، کار بسیار ساده‌ای است و شما می‌توانید با طی کردن تنها چند مرحله از فاکتور الکترونیکی استفاده کنید. در این بخش به مراحل دریافت و استفاده از فاکتور الکترونیکی خواهیم پرداخت.

 

  • ثبت نام در سامانه: برای استفاده از فاکتور الکترونیکی، ابتدا باید در سامانه مربوطه مانند پول‌پل  ثبت نام کنید و اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنید.
  • ایجاد فاکتور: پس از ثبت نام، می‌توانید فاکتورهای الکترونیکی خود را ایجاد کنید. در این مرحله، جزئیات تراکنش و مشتری را وارد کرده و فاکتور را تولید کنید.
  • ارسال فاکتور: پس از ایجاد فاکتور، می‌توانید آن را به مشتری ارسال کنید. فاکتور می‌تواند به صورت الکترونیکی ارسال شود یا لینک دانلود برای مشتریان قرار داده شود.
  • پیگیری و مدیریت: با استفاده از سامانه فاکتور الکترونیکی، می‌توانید فاکتورهای ایجاد شده را پیگیری و مدیریت کنید. اطلاعات مالی و مالیاتی مربوط به فاکتورها در دسترس شما خواهد بود.

فاکتور الکترونیکی پول‌پل

خبر خوب این است که شما می‌توانید با استفاده از پول‌پل، برای مشتریان خود در زمان بسیار کمی فاکتور الکترونیکی صادر کرده و حساب‌های آن‌ها را مدیریت کنید. همچنین پول‌پل به شما این فاکتور را به‌صورت درگاه پرداخت پیامکی نیز ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به‌صورت پیامکی برای مشتریان خود فاکتور را صادر کنید و آن‌ها از طریق درگاه پرداخت هزینه را پرداخت کنند. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از این خدماتِ پول‌پل، روی لینک‌های زیر کلیک کنید: