جستجو در وبلاگ:

مطالب مرتبط
هوشمندسازی ساختمان چیست؟ | مراحل هوشمندسازی ساختمان
هوشمندسازی ساختمان چیست؟ | مراحل هوشمندسازی ساختمان

با پیشرفت فناوری‌ها و رشد روزافزون شهرنشینی، نیاز ...

9 ماه پیش
قوانین مربوط به پشت بام آپارتمان
قوانین مربوط به پشت بام آپارتمان

پشت بام ساختمان، جزء مشاعات آن محسوب می‌شود و تقری...

9 ماه پیش
نئو بانک چیست  و چه کاربردهایی دارد؟
نئو بانک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در دنیای پیشرفته‌ی امروز، فناوری‌های جدید و ن...

9 ماه پیش
بانکداری الکترونیکی چیست؟ | انواع بانکداری الکترونیکی
بانکداری الکترونیکی چیست؟ | انواع بانکداری الکترونیکی

در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به طرز چشم‌گیری به تغ...

9 ماه پیش
نحوه تشخیص درگاه پرداخت تقلبی یا فیک
نحوه تشخیص درگاه پرداخت تقلبی یا فیک

امروزه استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در ایران و جهان...

9 ماه پیش

بهترین روش‌های تذکر به همسایه

بهترین روش‌های تذکر به همسایه

ممکن است گاهی اوقات به‌صورت خواسته یا ناخواسته برای شما مزاحمت‌هایی توسط همسایه صورت بگیرد. نکته‌ای که قابل اهمیت است این است که شما نباید یا عجله با این موضوع رفتار کنید و همواره باید در تلاش باشید تا ارتباط خودتان و همسایه‌ها را حفظ کنید؛ زیرا هر روز در حال زندگی با آن‌ها هستید.

به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش‌های تذکر به همسایه در زمان مزاحمت را  بدون اینکه مشکلی در روابط شما ایجاد شود، را به‌طور کامل بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

بهترین روش‌های تذکر به مزاحمت همسایه

نیازی نیست تا برای تذکر به مزاحمت همسایه با عصبانیت با آن بحث کرده و به او دستور دهید که مشکل را حل کند؛ زیرا این کار در نهایت هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و شاید حتی باعث شود که همسایه زین پس به حرف‌های شما اهمیتی ندهد. 

به همین دلیل است که شما باید برای تذکر به همسایه، روش‌های مناسب این کار را در نظر بگیرید که در عین حال، ارتباط شما با آن را حفظ می‌کند. در این بخش به برخی از اصلی‌ترینِ این روش‌ها خواهیم پرداخت. 

شناخت مزاحمت‌ها

برای تذکر به مزاحمت‌ها، ابتدا باید موارد مزاحمتی که وجود دارند را به‌دقت شناسایی کنیم. این موارد می‌توانند شامل صداها و نویزهای ناخوشایند، پارک کردن نادرست خودروها، اشغال کردن مکان‌های مشترک و یا هر نوع رفتاری باشند که به همسایه‌ها مزاحمت وارد می‌کند.

تذکر غیر مستقیم 

می‌توانید پس از شناخت مزاحمت‌هایی که همسایه‌ها به‌طور معمول برای شما ایجاد می‌کنند، با روش‌های غیرمستقیم به آن‌ها تذکر دهید. به عنوان مثال، ممکن است همسایه شما هر روز صدای تلویزیون یا موسیقی خود را روی درجه زیاد تنظیم کند و شما می‌توانید با یک نامه یا اطلاعیه، بدون اشاره به اسم از همگی همسایگان خواهش کنید تا این کار را انجام ندهند. 

خبر خوب این است که نرم‌افزار مدیریت ساختمان شارژپل در این زمینه همراه شماست و می‌توانید با استفاده از امکان اطلاعیه در این نرم‌افزار، هر پیامی را که می‌خواستید، در کسری از ثانیه به ساکنین برج برسانید.

بحث درباره مشکلات

بعد از شناسایی مزاحمت‌ها، بهتر است با همسایه‌ها بحث کرده و درباره مشکلات صحبت کنیم. این بحث باید به شیوه‌ای مهربانانه و با احترام انجام شود تا به افراد دیگر احساس انتقاد و برهم‌خوردگی نکنند. می‌توانید از مثال‌ها و نمونه‌های مشابه استفاده کنید تا بهتر بتوانید مسئله را بیان کنید.

استفاده از راه‌های دیگر ارتباطی

اگر محاولات بحث مستقیم با همسایه نتیجه‌ای نگرفته باشد، می‌توانید از راه‌های دیگر ارتباطی مثل نامه‌نگاری یا تماس تلفنی استفاده کنید. این راه‌ها به شما امکان می‌دهند پیام خود را به طور دقیق‌تری منتقل کنید و از برهم‌خوردگی‌های ممکن جلوگیری کنید.

محدودیت‌های قانونی

سکونت در هر ساختمانی دارای قوانینی است و ساکنین باید بر اساس آن‌ها عمل کنند؛ اگر هیچ راه دیگری برای تذکر به مزاحمت‌ها جواب ندهد، ممکن است لازم باشد از محدودیت‌های قانونی استفاده کنید. برای این منظور، لازم است مقررات و قوانین مربوط به مزاحمت‌ها و اختلافات همسایگی را بررسی کنید و در صورت لزوم، از 

حمایت مراجع قانونی استفاده کنید.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با قوانین ساختمان، مطلب زیر را از دست ندهید:

وظایف مدیر ساختمان در قبال آسانسور

نتیجه‌گیری

مزاحمت‌ها در آپارتمان ممکن است به‌صورت ناخواسته یا حتی از روی عمد اتفاق بیفتند؛ اما توجه داشته باشید که در ابتدا بهترین راه برای حل این مشکل، گفتگوی محترمانه با همسایه است و نیاز است تا مراجعه به نهادهای قانونی را در اولویت آخر قرار دهید.